13 Temmuz 2013 Cumartesi

Balmumu :)

Evet size şimdi kabak tatlısı tarifi veriyorum :D:D Şaka şaka balmumuyla güzellikten bahsedeceğim. Aktardan almış olduğum balmumunu Küçük parçalara bölerek benmari usulü eritiyorum. Tamamen eridikten sonra içine kayısı yağı, susam yağı, kakao yağı kattım. Bazıları zeytinyağıda koyuyor ama ben tercih etmedim. ve sonra  biraz daha karıştırdım.Bu Karışımı cildimi nemlendirmek amacıyla yapıyorum.
Neyse sonra, sıvı kıvamda olan bu karışımı ayaklarıma, ellerime sürüyorum hemen sürmemiz gerekiyor yoksa balmumu hemen donuyor.
Daha sonra sürdüğüm yerde mum kalıp gibi kaldı ve bunu üzerine buzdolabı poşeti geçirdim, onun üzerine de çorap ve eldiven giydim :)) Ve bir saat kadar bekledim. Bu süreçte eller ve ayaklar terlemeye başlayıp gözenekler açılıyor, toksinler dışarı çıkıp içeriye balmumunun mineralleri ve yağlar derimizden içeriye nüfuz ediyor.
Ve sonuçta kalıp halinde olan balmumunu çıkartıyoruz ve yumuşacık eller ve ayaklar oluyor. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder